Viitorul se redă prin cinemagraph-uri

Ca orice mediu nou, ”cinemagrafele” continuă să evolueze. Pornind ca o formă de artă destinată amatorilor, a devenit acum poate cel mai căutat mijloc publicitar ... oare unde se îndreaptă acest trend?

Ei bine, Flixel Wizard și evanghelistul cinemagraph-ic,  Jonathan Kane Houldsworth din Noua Zeelandă au câteva idei de împărtășit în acest sens.

Jon a fost un adaptor timpuriu al cinemagraph-ului. El a văzut ceva unic și convingător cu privire la acestea. De atunci, calitatea sa în muncă a crescut foarte mult, ceea ce reiese și din lista impresionantă de clienți și premii obținute. După ce a creat cinemagraph-uri pentru mărci cum ar fi ceasurile MVMT și Live Lokai, fiind totodată și câștigătorul concursului Instagram Water in Motion de la începutul anului 2016, Jon continuă să forțeze limitele. Așa se face că  recent a lansat un produs nou, Timeless Pictures, care prezintă o colecție crescândă de cinemagraph-uri, asociate cu un sunet scufundător - este ideal pentru momente de relaxare, meditație și inspirație creativă.

Jon este în mod clar un maestru al cinemmagraph-urilor, iar prin articolul de față ne propunem să explorăm cum și de ce cinemagraph-urile au devenit un canal de marketing puternic, unul pe care îl admirăm cu toții.

De aici…încotro?

Așa cum relata însuși Jonathan Kane Houldsworth, ”Mi s-a cerut într-un interviu nu cu mult timp în urmă să affirm care credeam că va fi viitorul cinemagraph-urilor.” Doar pentru a recapitula, pentru cei care sunt noi la capitolul cinemagraphs, vorbim despre un termen încă ușor nedefinit.

Experții descriu un cinemograph drept o imagine digitală care combină o fotografie statică cu elemente repetitive, fără altă mișcare. Două elemente cheie fac ca formatul să se diferențieze remarcabil de alte tipuri de video "looping":

  • bucla fără sudură, nu observi când începe sau se termină.
  • secțiunile video sunt ”înghețate”, asemenea unei fotografii statice.

Cinemagraph-urile sunt livrate ca un video de înaltă rezoluție pentru afișare pe site-uri web, social media, prin intermediul televizoarelor HD & 4K și chiar a panourilor! ”Cinemagraph-ul meu de acoperire a fost afișat în Times Square, New York pentru Flixel Photos și părea incredibil!” – afirmă Jon.

Sursa: Flixel

Deci, ca răspuns la întrebarea care este viitorul cinemagraph-urilor? ”Are potențial pe scară largă, pur și simplu pentru că indiferent de cum îl numiți, formatul general de combinare a inerției și a mișcării poate fi transferat la o serie de aplicații vizuale care deja caută să devină o mare parte componentă a viitorului, cum ar fi Virtual Reality, 3D. Dar, decât să mă refer la posibilitățile de peste ani, cu caracter sci-fi, aș prefera să mă întorc la elementele de bază ale motivelor pentru care cinemagraph-urile au, de fapt, un viitor și o longevitate, indiferent de modul în care sunt aplicate.”, explică Jon.

” În mintea mea, continuă el, cel mai important factor este că cinemagraph-urile nu sunt un truc, merg pe o linie foarte stabilă între două medii atemporale și asta le va rezerva, în mod sigur, un loc în viitorul artei, publicității și divertismentului.”

Dincolo de aspectul tehnologic, noi, ca oameni, suntem captivați de experiența senzorico-vizuală întâlnită la un anumit nivel. Unii sunt afectați de ceea ce văd mai mult decât alții, dar nu există nici o îndoială că o imagine are puterea de a ne duce departe, într-un fel. Totuși, fotografia a făcut ceva mai mult decât supraviețuire tocmai din acest motiv, a prosperat și, deși camerele de film SLR și acum camerele digitale SLR se luptă împotriva înlocuirii lor cu cele aferente telefonului mobil, putem afirma cu certitudine că acum sunt realizate mai multe fotografii ca niciodată!

Sursa: GIPHY

Cinemagraph-uri: îmbinând cele mai bune aspecte ale fotografiilor și ale videoclipurilor

În 2014, în conformitate cu raportul anual al Mary Meeker despre Internet Trends, oamenii au încărcat în medie o medie de 1,8 miliarde de imagini digitale pe internet în fiecare zi (și asta este doar ceea ce este încărcat!). Asta înseamnă 657 de miliarde de fotografii pe an. Putem să ne gândim altfel: la fiecare două minute, oamenii realizează mai multe fotografii decât au existat în total cu 150 de ani în urmă.

Și astfel intră în scenă imaginea de mișcare. De asemenea, filmele sau videoclipurile ne-au captivat ... fie că este vorba despre ”scăparea” oferită și magia filmelor cu buget mare, fie despre câteva secunde în care copilul dvs. a fost surprins pentru prima dată în brațele iubitei sale bunici. Problema este că majoritatea oamenilor nu sunt foarte buni la înregistrarea videoclipurilor și ar întocmi, de obicei, clipuri foarte lungi, needitate și inutilizabile în ceea ce privește împărtășirea cu ușurință pe internet cu prietenii - cu excepția cazului în care au fost comprimate! Deci micro-video-urile au ”decolat” și ele ... limitările tehnice au condus la apariția aplicațiilor care capturează doar câteva secunde video și am descoperit că ne poate transmite aceeași emoție, devenind, în același timp, ușor de partajat.

Cu toate acestea, videoclipul pierde în multe privințe elementul magic al unei fotografii statice, deoarece nu necesită imaginație din partea unui spectator. Un cinemagraph, în sensul său tradițional, are capacitatea de a combina ce e mai bun dintre cele două lumi ... păstrând magia și imaginația unei fotografii statice, în timp ce ne luminează imaginația cu elemente subtile de mișcare. Acestea pot avea un efect cu adevărat hipnotic, determinând spectatorul să privească imaginea mult mai mult decât o fotografie tradițională. De ce? Pentru că, în timpul vizionării unui cinemagraph, permitem imaginației noastre să se desfășoare puțin mai mult, permițându-ne să ne pierdem în starea de moment.

Sursa: GIPHY

Cinemagraph-urile nu sunt un truc

Cel mai important element este că cinemograph-urile nu sunt un truc, merg pe o linie foarte stabilă între două medii atemporale și asta le va asigura în mod cert un loc în viitorul artei, publicității și divertismentului. În timp ce GIF-urile, Boomerang-urile, Vine-urile și alte forme de micro-video au rol de format distractiv, în cele din urmă se apleacă spre un character fad , deoarece o singură imagine are doar timp de satisfacere limitat. Dacă ați urmărit vreodată mișcarea ambițioasă a unui GIF sau a unui Boomerang, veți ști că ne oferă o porție de râs instantanee, sunt ca un cântec de la radio care ni se impregnează în ureche, dar care se șterge la fel de repede - în comparație cu o melodie clasică, atemporală care rezistă testului timpului.