Tendințe de web design de urmărit în 2018

Este un an nou, ceea ce înseamnă că este timpul să ne scăpăm de toate obiceiurile vechi și rele. Corect?

Desigur, înlăturarea tehnicilor de web design proaste este întotdeauna un lucru bine venit. Procesele ineficiente și soluțiile depășite trebuie  înlocuite odată ce există o modalitate mai inteligentă de a le executa. Cu toate acestea, ce facem cu practicile vechi? Ei bine, dacă tendințele de web design din 2018 ne insuflă ceva, este că tendințele  „vechi” din 2017 nu sunt atât de avangardiste cum am putea crede. De fapt, o mare parte din ceea ce avem de gând să vă împărtășim în acest articol sunt elemente deja familiare, doar cu o întorsătură modernă.

Așadar, haideți să aruncăm o privire mai atentă la ceea ce implică fiecare trend, precum și câteva exemple din lumea reală care demonstrează aplicarea cu succes a acestora.

1. Culori vibrante

Când Google a publicat Material Design în 2014, a împins limitele a ceea ce designerii web au fost dispuși să facă până în acel moment, mai ales când venea vorba de culori. Datorită succesului pe care l-a obținut Material Design și ce a permis designerilor să realizeze cu ajutorul culorilor strălucitoare într-un cadru controlat, 2018 le dă mână liberă pentru a experimenta și mai mult.

Bineînțeles, acest lucru este ajutat și de progresele tehnologice în materie de monitoare și dispozitive cu ecrane - care sunt mai potrivite pentru reproducerea culorilor mai bogate.

Schemele de culori vibrante sunt probabil cea mai importantă tendință a acestui an, deoarece vom vedea și mai multe experimente cu expunere dublă, gradienți și saturație foto.


Sursa: Adobe

Design-ul colorat al unui landing page semnat  Adam Bagus pentru Arielle Careers

Sursa: LinkedIn

Pantone subliniază trend-ul și mai mult cu anunțul recent despre Culoarea Anului - Ultra Violet (Pantone 18-3838). Culoarea evocă toate lucrurile care descriu însăși tendința de a utiliza culori vibrante. Este saturată, intensă și interesantă pe cont propriu.

2. Opțiuni tipografice îndrăznețe

Caracterele tipografice sunt  acel ceva necesar pentru a vă transmite mesajul. Fontul ales trebuie să se potrivească brand-ului și stilului dvs. ; merită cu siguranță să fie folosit într-un mod unic pentru a vă ajuta să eliminați competiția. În 2018, vom vedea o mulțime de fonturi mari, unde caracterele parcă se răzvrătesc. Rezoluțiile dispozitivului le fac să devină mai clare și mai ușor de citit, astfel încât o mulțime de designeri web aleg să includă caractere mari, opulente în creațiile lor.

În 2018, vom vedea o schimbare majoră în modul în care arată un antet.  Acesta va fi mai:

  • îndrăzneț
  • distanțat în mod ciudat
  • transparent
  • ciudat sau chiar deformat
  • situat în mod „accidental”.


Sursa: Ellegant Seagul


Sursa: Taika Strom

3.  Conținut video experimental și animații

Implementarea de materiale video este o altă tendință care nu este tocmai nouă. Când încercați să transmiteți o idee complexă și imaginile statice doar nu vă fac dreptate, o modalitate foarte bună de a remedia acest lucru este utilizarea unui videoclip. Videoclipurile reprezintă o modalitate excelentă de a atrage atenția spectatorilor.

Imaginile în mișcare sunt interesante și pot ajuta utilizatorii să se conecteze mai eficient la site-ul dvs. și să-i ajute să rămână pe site mai mult timp.

În timp ce va exista întotdeauna o nevoie de clipuri explicative și animații declanșate de scroll, 2018 va aduce mai multe utilizări experimentale ale videoclipului sub formă de cinemagraph-uri, particle backgrounds, realități virtuale sau augmentate și chiar imagini - miniatură animate.


Sursa: Nissan


Sursa: Huffington Post Highline

4. Prioritizarea versiunii pentru mobil

Ajungem și la prioritizarea experienței mobile: site-uri web mobile-friendly, cu un design responsive.

De ce? După cum bine știți, navigarea pe dispozitivele mobile a depășit oficial desktop surfing-ul. În ziua de azi, aproape toată lumea face cumpărături și comenzi de pe smartphone-ul lor. În trecut, acest proces a fost considerat ciudat, iar utilizatorii nu l-au adoptat la fel de rapid. Designerii au rămas nedumeriți: cum obținem un meniu decent, cu submeniu și sub-submeniu pe un ecran atât de mic?

Acum, designul mobile-friendly a atins maturitatea. „Burgerul” de lansare a devenit de nelipsit, minimizând meniul pentru ecranul mic. S-ar putea să trebuiască să scapi de fotografii mari și frumoase pe care clientul ți le trimite în versiunea mobilă, dar icoanele sunt mult mai economice din punct de vedere al spațiului și au devenit atât de comune încât toți utilizatorii le înțeleg.

În viitorul apropiat, Google va folosi versiunea mobilă a site-ului pentru determinarea rangului. Și, deoarece experiența mobilă are o prioritate și mai mare în procesul dvs. de web design, veți găsi alte inițiative, tehnici și instrumente mobile-friendly accesibile companiei Dvs. În 2018, în special, vă puteți aștepta să vedeți mai multe site-uri web bazate pe SVG (în loc de JPG sau PNG), precum și mai multe site-uri web care trec prin Google AMP.


Sursa: IGK Hair


Sursa: G-Star

5. Ilustrații personalizate

Elementele desenate manual, special pentru un proiect sunt medii versatile pentru a reda imagini care sunt jucăușe, prietenoase și care adaugă o notă distractivă unui site. Artiștii experimentați pot face ilustrații pline de personalitate și adaptate tonului unei mărci.

În loc să afișați imagini de înaltă calitate pe site-ul dvs., încercați să integrați ilustrații personalizate în locul lor. Ilustrațiile pot fi un lucru puternic atunci când încercați să aduceți mai multe concepte unice la viață. Dacă vă uitați la site-ul Shopify, puteți vedea că folosesc ilustrații pentru a prezenta cele două puncte principale de vânzare. Folosind aceste ilustrații, ei capătă o notă mai distractiv, invitând clientul la o plimbare pe site și conferind încredere.

În timp ce această tendință este perfectă pentru companiile care sunt distractive și energice, poate ajuta la transformarea brandurilor care sunt în mod obișnuit percepute ca fiind sobre, mai accesibile clienților lor. Oricare ar fi identitatea dvs. de marcă, suntem convinși că ilustrația perfectă există!


Sursa: Zingle


Sursa: Mellow Mushroom


Sursa: Basecamp

Între culori strălucitoare,font-uri mari și îndrăznețe și animații integrate, 2018 se anunțăe să fie unul dintre cei mai distractivi ani din memoria recentă a WWW-ului.

Unul dintre atuurile web design-ului este că se află în continuă evoluție. Deși fiecare dintre tendințele din 2018 va necesita o reconfigurare ușoară a modului în care sunt proiectate site-urile, acestea nu necesită învățarea unei tehnici complet noi. Este pur și simplu o chestiune de a privi lucrurile din altă perspectivă și de a vă apuca de design puțin mai altfel anul acesta.

Suntem nerăbdători să vedem cu ce ne vor surprinde designerii și cum își vor depăși limitele.