Sunetul tăcerii: 5 exemple de utilizare eficientă a spațiului în designul web

"Hello darkness, my old friend...
I've come to talk with you again…"

Așa a vorbit Paul Simon în albumul The Sound of Silence din 1964. Melodia devastatoare este una care exprimă furie; este o elegie a goliciunii care pictează o imagine a unei lumi în care nu putem comunica unul cu altul pentru că vocile noastre sunt înecate de o tăcere imuabilă și omniprezentă.

Sună cam greoi, știm. Deci, să încercăm să o transpunem în termeni  de web design.

În acest caz, temele de tăcere pe care Simon le amintește nu sunt altceva decât spațiile libere ale site-ului dvs.: zonele „negative” ale paginii. Aceste elemente creează un contrast între elementele existente pe site și, la fel ca și momentele de tăcere care se pot lăsa în timpul conversațiilor, au un stil de comunicare propriu-zis.

Să examinăm câteva exemple de site-uri care au înțeles și au aplicat cu brio acest concept.

1. Apple

Pentru primul nostru exemplu, ce referință mai bună decât Apple? Compania de calculatoare a biruit concurenți precum Microsoft și HP pe piața calculatoarelor personale dintr-un singur motiv: Steve Jobs a avut o stăpânire neobișnuită a puterii de proiectare - și a spațiului alb.

Site-ul Apple este exemplul perfect al spațiului alb în acțiune. Designul este curat. E simplu. El îi atrage mai degrabă pe cititori, decât să-i „atace” cu un design prea complex. Apple a avut succes datorită angajamentului său față de modul în care designul unui obiect a influențat experiența utilizatorului - iar designul site-ului său web nu face excepție.


Sursa: Apple România

2. Dropbox

Începând cu anul trecut, Dropbox și-a actualizat imaginea nevinovată, gen every-man, într-un aspect de brand mai corporatist, mai cool. Amplasarea web a companiei este un exemplu excelent. Uită-te la modul în care păstrează textul la nivel minimal, în timp ce utilizează blocuri stark de culoare pentru a crea contrast vizual.

La fel ca Apple, există aproape la fel de mult spațiu negative, cât conținut real pe pagină. Acest lucru promovează un nivel ridicat de eficiență și eleganță, perfect pentru imaginea brandului Dropbox. Luați în considerare acest exemplu perfect pentru modul în care culoarea și spațiul acționează ca elemente tangibile la set.



Sursa: Dropbox

3. Simpla

Dedicat numelui său, site-ul pentru consultanți de arhitectură Simpla este la fel de simplu ca și conceptul din spatele său. Lucrul cel mai bun în cazul acestui site este că practică ceea ce predică - simplitate în formă și stil. Compania promite să-i ajute pe clienți să optimizeze și să-și împrospăteze designul interior și uitându-ne la structura site-ului lor, probabil că sunt destul de buni la asta!

Ei folosesc spațiile libere ca profesioniștii, inserând cu atenție web copy-ul lor în blocuri de text simple, permițând imaginilor cu impact mare să vorbească. Funcționează, iar nouă ne place!