Până acum, majoritatea dintre noi suntem familiarizați cu minimalismul în designul web.
Până acum, majoritatea dintre noi suntem familiarizați cu minimalismul în designul web. Ideea este că puteți spune mai mult cu mai puțin și să creați un stil vizual prin utilizarea strategică a elementelor simple:
Dar să fim cinstiți. Este ușor să vă lăsați influențați de avantajele unui stil simplu și să pierdeți din vedere originalitatea mărcii dvs. Minimalismul este minunat, pentru branduri specifice a căror mesagerie se aliniază cu această nevoie de simplitate și claritate. Dar pentru cei care doresc ceva mai mult, a apărut o nouă tendință drept reacție la forța puținului: maximalismul!
Go big or go home
Maximalismul este o abordare fără restricții de proiectare care implică îmbrățișarea excesului, obținerea de „zgomot” și adăugarea de fler vizual distinct pe site-ul dvs. Deși este contraintuitivă dogmei minimalistă propulsată tot mai sus în ultimul deceniu, maximalismul în designul dvs. web are totuși avantaje.
În timp ce designul minimalist poate fi util în multe situații, nu fiecare stil este potrivit pentru fiecare site web. În plus, designul maximalist poate transmite idei specifice pe care estetica mai puțin agresivă nu o poate face.
La urma urmei, scopul web design-ului dvs. este de a prezenta identitatea brandului, și doar pentru că trend-ul „lean și mean” este în vogă acum nu dovedește că toate celelalte stiluri sunt invalide. Într-adevăr, așa cum veți vedea mai jos, unele site-uri au folosit concepte de maximalism pentru a crea identități de brand unice care, cu siguranță, se disting de mulțime!
Sursa: Lifehack
Asigurați-vă designul deservește un scop
Bineînțeles, maximalismul nu înseamnă să arunci tot ce vrei pe pagină și să-l numești artă. Ca și alte stiluri vizuale maximalismul, în cea mai bună formă a sa, este guvernat de principii specifice de proiectare pe care proprietarii de site-uri web trebuie să le aibă în vedere:
Maximalismul în acțiune
Pentru a vedea un bun exemplu de site web maximalist care a reușit să facă totul ca la carte vizitați One & All, pagină dedicată unui festival de creație de o zi pentru artiști și designeri.
Maximalistul este o subevaluare. Designul este îndrăzneț, curajos și direct. Nu vă plac culorile luminoase? Păcat. Planul este un verde neon stropit în fața elementelor contrastante de culoare alb-negru, completat cu un fundal care poate fi descris doar ca o nebuloasă învârtitoare de dungi dinamice care, într-adevăr, nu par să servească mult scop.
Dar, de fapt, o face. Ideea din spatele acestui site este să-i lase pe profesioniștii creativi să știe despre ce vorbește evenimentul - și cu siguranță reușește acest lucru.
Nu există teamă. Nu e loc de „playing it safe”. Nici urmă de minimalism. Ce să mai...nu există nici măcar un spațiu alb. Deși acest tip de site ar fi necorespunzător pentru un site profesional de e-commerce, el funcționează perfect pentru a surprinde impulsul evenimentului, pentru a exprima caracterul său creativ.
Și, după cum am menționat mai sus, bifează toate casetele pentru un bun design web. Stilul său este deliberat. Cele mai importante elemente sunt prezentate în față și centru. Navigarea este clară în ciuda „zgomotului”. Site-ul creează o aromă distinctă, fără compromisuri, fără a-și aliena cititorii cu un UX (user experience) deplorabil.
Sursa: Webflow
Fiți deliberați și faceți-o bine
Per ansamblu, să nu vă fie teamă să îmbrățișați stiluri mai agresive dacă credeți că vă vor ajuta marca. Modelele maximaliste sunt cu siguranță posibile de realizat corespunzător și vă pot ajuta să omiteți greșeli – ca atunci când stilurile sunt amestecate necontrolat. Când paginile web sunt proiectate cu grijă, ele devin o modalitate foarte bună de a genera un impact izbitor în rândul publicului țintă.
Sursa: Webflow