Efectele dispozitivelor Smart Home ale Google și Amazon

Cei care sunt dornici să țină pasul cu ultimele evoluții în domeniul tehnologiei cunosc, cu siguranță, lupta pentru supremație în domeniul dispozitivelor smart home.

Dispozitivul Echo de la Amazon, care a fost primul produs de acest tip lansat pe piață, a reușit să obțină o cotă de piață dominantă (aproximativ 70%), dar Google începe să reprezinte competiție cu al său dispozitiv Google Home. Apple intenționează, de asemenea, să perturbe piața prin lansarea HomePod, despre care știm că a fost lansat la începutul anului 2018.

Fiecare dispozitiv are oferte care se înscriu atributului cel mai cunoscut al companiei respective – în cazul Amazon, abilitatea de a plasa comenzi Amazon Prime prin Echo, căutare Google și asocierea conturilor prin Google Home și o experiență audio (zis excepțională) prin intermediul HomePod. Acestea fiind spuse, toate au aceleași trăsături comune, cum ar fi capacitatea de a controla alte dispozitive conectate, precum luminile și televizoarele, abilitatea de a reda muzică și de a răspunde la întrebări la cerere și toate sunt concepute astfel încât să reducă nevoia utilizatorului de a interacționa direct cu ecrane.


Sursa: Blue Fountain Media

Cu toate că unele dispozitive Smart Home sunt încă considerate niște noutăți frivole, se demonstrează că adoptarea globală a produselor este în creștere. Datele publicate de eMarketer estimează că penetrarea dispozitivelor de uz casnic conectate va fi de 13,8% din populația SUA în 2018 - în creștere considerabilă față de 4,8% și 10,9% în 2016, respectiv 2017. eMarketer estimează că în 2018 se vor livra aproximativ 24.5 milioane de speaker-uri conectate.


Sursa: Techspective


Dispozitivele Smart Home vor deveni omniprezente

Deși au trecut doar câțiva ani de la introducerea dispozitivelor inteligente pentru casă, opțiunile disponibile au crescut radical. Recent, Amazon a introdus Echo Dot și Google a dezvoltat Google Home Mini, oferind clienților mai multe opțiuni atunci când iau în considerare achiziția. Ambele dispozitive de dimensiuni reduse sunt cotate la aproximativ 50 de dolari, ceea ce oferă o opțiune accesibilă consumatorilor.

Introducerea acestor dispozitive low-cost este importantă, deoarece prețul este încă unul dintre cele mai importante bariere în calea adoptării lor la scară largă. În prezent, consumatorii nu consideră că un dispozitiv intelligent pentru casă este ceva de care au nevoie în același mod în care simt că au nevoie de un telefon mobil, de televiziune sau de calculator, de exemplu. Acestea fiind spuse, consumatorii nu credeau mereu că au nevoie de smartphone-uri, ca atunci când iPhone-ul a fost lansat pentru prima dată, dar acum este aproape imposibil să-și imagineze viața fără unul.

Google și Amazon au lansat ipoteza că, în cazul în care pot introduce dispozitivele în casele consumatorilor, le vor găsi în curând necesare.

Cu toate acestea, până când consumatorii simt că într-adevăr ratează ceva prin faptul că nu dețin un astfel de dispozitiv, este puțin probabil să plătească între 100 și 300 de dolari pentru versiunile premium. Echo Dot și Google Home Mini sunt, prin urmare, piste esențiale de intrare în viața multor consumatori, introducându-i în tehnologia cu risc relativ scăzut și încurajând o adoptare globală mai profundă. În primul sezon de cumpărături, atât Amazon, cât și Google au redus și mai mult costul dispozitivelor, ceea ce înseamnă că doritorii au putut cumpăra unul pentru sub 30 de dolari.

Securitatea este, de asemenea, o altă barieră frecvent citată pentru adoptarea dispozitivului smart home. În ciuda asigurărilor că dispozitivele ascultă doar atunci când folosesc respectivele „cuvinte de trezire” (de exemplu,  „Alexa” sau „OK, Google”), consumatorii sunt încă nesiguri și nu se simt în întregime confortabili cu ideea introducerii unei asemenea tehnologii în spațiul lor intim. Această preocupare ar putea fi însă una temporară, deoarece standardele de securitate se vor îmbunătăți în timp. Generațiile mai tinere, în special cele sub 44 de ani, au o rată de adoptare mult mai ridicată a dispozitivelor inteligente pentru casă, ceea ce indică un nivel mai ridicat de confort cu tehnologia. Pe măsură ce cotele de preț mai accesibile au fost adoptate, preocupările legate de securitate vor deveni secundare confortului oferit de aceste dispozitive.


Sursa: Route Note


Vocea este următoarea frontieră

Dispozitivele actuale sunt doar vârful iceberg-ului când vine vorba de dispozitive inteligente care vor fi introduse în curând publicului. Capacitățile actuale ale acestor dispozitive nu reprezintă în niciun caz limita a ceea ce pot face platformele vocale; prelucrarea limbajului natural se îmbunătățește, iar AI care alimentează asistența digitală va deveni, de asemenea, mai inteligentă și mai bună în prezicerea comportamentului utilizatorilor în următorii ani. Confortul consumatorilor cu interfețele vocale devine rapid o normă. Deja 20% din căutările Google pe telefonul mobil sunt efectuate prin căutarea vocală. Dintre proprietarii de dispozitive inteligente pentru casă, 16% raportează folosirea dispozitivului de mai multe ori pe zi, 26% raportează utilizarea zilnică și 39% utilizează cel puțin de câteva ori pe săptămână produsul (eMarketer).

Difuzoarele interconectate sunt doar o singură piesă a puzzle-ului și este cea care va conta cel mai mult în introducerea și aclimatizarea utilizatorilor cu tehnologia activată prin voce. Imaginea de ansamblu se referă la casa inteligentă, iar vorbitorii conectați sunt necesari pentru dezvoltare, deoarece vocea este ceea ce va face casele inteligente cu adevărat inteligente. Casa inteligentă ar fi convenabilă numai dacă poate fi controlată prin comenzi vocale; în caz contrar, este pur și simplu o casă plină de dispozitive tehnologice pentru care mai aveți nevoie de încă un ecran pentru a interacționa. Interfețele vocale permit utilizatorilor să interacționeze cu internetul indiferent de orice altă activitate întreprinsă în momentul respectiv.


Sursa: SlideShare

Interfețele de voce vor avea, cel mai probabil, efecte importante asupra comerțului. Dacă Amazon câștigă piața difuzoarelor interconectate, aceasta va fi și mai mult cimentată drept cea mai importantă piață digitală. Comerțul vocal s-a dovedit deja eficient pentru precomanda produselor și pentru acele produse care au un număr limitat de opțiuni disponibile. Dispozitivele de voce activate cu ecrane, cum ar fi Echo Show, vor face comerțul vocal mai viabil, deoarece dispozitivul poate afișa opțiunile utilizatorilor pentru produsele în care evaluarea vizuală este importantă.


Sursa: TechCrunch

De reținut!

Amazon, Google și Apple fac eforturi serioase pentru a aduce speaker-ele interconectate în rândul maselor. Opțiunile cu costuri reduse semnalează dorința de a plasa aceste dispozitive în casele consumatorilor pentru a grăbi „adopția”. Odată cu creșterea gradului de acceptare, interfețele vocale vor deveni omniprezente, vor modela modul în care vom interacționa cu dispozitivele din casele noastre și vor schimba modul în care cumpărăm produsele online!